Po wielu latach aktywnego propagowania metody Marii Montessori, w ramach Fundacji Dolnośląskie Centrum Edukacji Montessori, poczuliśmy niedosyt i silną potrzebę stworzenia miejsca, w którym dzieci mogłyby odkrywać swoje pasje, pobudzać drzemiącą w nich ciekawość świata i kształtować własną osobowość. Tak w 2016 roku powstała Dolnośląska Szkoła Podstawowa DCEM, która jest czymś więcej niż zwykłą placówką edukacyjną. To przestrzeń, w której nauczyciele i rodzice współdziałają stwarzając dzieciom idealne warunki do harmonijnego rozwoju ich charakteru oraz kompetencji.

Bazujemy na mocnych stronach naszych uczniów.

PracaOdkrywamy talenty. Zostawiamy miejsce na samodzielne wybory i szanujemy je. Nasze życie składa się z wyborów. W naszej szkole uczeń codziennie dokonuje wyborów. Działając w specjalnie przygotowanym otoczeniu wybiera pomoce, po które sięga, aby utrwalić poznany materiał, planuje czas konieczny do opanowania materiału, wybiera kolegę, koleżankę czy grupę, z którą będzie pracować nad najnowszym projektem. A być może zdecyduje, że pracować nad tematem będzie sam? Nasz uczeń wybiera czas, kiedy chce zjeść śniadanie, bo to on wie najlepiej, kiedy jest głodny i co ma ochotę zjeść.

Zarażamy pasją do nauki, doświadczania, eksperymentowania, rozmowy i współpracy.
Inspirujemy się odkryciami dr Marii Montessori. To ona stworzyła podwaliny dla nowoczesnych metod pedagogicznych, odważyła się inaczej spojrzeć na dziecko.

Czerpiemy z ponadczasowych odkryć Marii Montessori pełnymi garściami, aby każdy z naszych uczniów osiągał pełnię swoich możliwości.
Warto rozmawiać, warto dbać o relacje. Dlaczego? Mózg najefektywniej uczy się w przyjaznej atmosferze. Nasz dialog z uczniami, komunikacja uczniów między sobą oraz szkoły z rodzicami opiera się o znane na całym świecie metody prowadzące do porozumienia metodą wygrana-wygrana i montessoriańskie “Wychowanie do pokoju”.
Podczas przygotowywania pomocy dydaktycznych dla uczniów, programu lekcji i zakresu tematów korzystamy z najnowszych odkryć neurodydaktyki i neuropsychologii. Nie ustajemy w poszukiwaniach i wdrażaniu sposobów, które mogą pomóc zwiększyć ilość połączeń neuronowych i na trwałe zapisać zdobyte informacje w głowach naszych podopiecznych.

Uczymy koncentracji, uważności i wyrażania swoich emocji z szacunkiem do emocji innych osób. Każdy nasz dzień zaczynamy od lekcji uważności sprawdzoną metodą MBSR.

Przyjmujemy do szkoły całego ucznia, nie tylko jego głowę:)
Oprócz siły intelektualnej kształtujemy w szkole DCEM także tężyznę fizyczną podczas zajęć wychowania fizycznego na hali sportowej. A oprócz tego codziennie, bez względu na pogodę, hartujemy organizm rekreacją na podwórku i w ogrodzie szkolnym. Matematyka w ogrodzie? To u nas nic dziwnego. Wzorem szkół ze Skandynawii, uważamy, że nie ma złej pogody. Gotowość do wysiłku, wytrwałość, umiejętność pracy w zespole – cechy, które liczą się w sporcie stanowią także ważny element rozwoju dziecka. Dzięki aktywności fizycznej mamy pewność, że szare komórki pracują sprawniej i chętniej, a dotlenione umysły gotowe do największych szkolnych wyzwań.

Główną inicjatorką powstania Szkoły była Iwona Lipowska – pedagog, obecnie pełniąca funkcję Dyrektora Dolnośląskiej Szkoły Podstawowej DCEM i członka zarządu Fundacji Dolnośląskie Centrum Edukacji Montessori. Absolwentka i trener kursów Montessori organizowanych przez Polski Instytut Montessori i Polskie Stowarzyszenie Montessori w Łodzi. Obecnie, kierownik studiów podyplomowych Edukacja Montessori na Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu. Pomysłodawczyni i organizatorka wielu autorskich warsztatów z zakresu pedagogiki Montessori i skutecznej komunikacji adresowanych do rodziców i nauczycieli. Ukończyła filologię romańską na Uniwersytecie Wrocławskim, a także podyplomowe studia MBA w języku francuskim, na Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. Prywatnie jest żoną i mamą trójki dzieci – Zosi, Mateusza i Piotrka.

Dołączysz?

Pobierz folder informacyjny – wersja do wydruku!