Warsztaty dla nauczycieli dzieci w wieku 18-36 miesięcy (Toddlers)

Termin: 25 listopada 2017 r. godz. 9.00 – 17.00 (z przerwą na lunch),
26 listopada 2017r. godz. 9.00 – 17.00 ( z przerwa na lunch)
Miejsca:
25 .11.2017r.  Niepubliczna Szkoła Montessori DCEM,  Mokronos Górny, ul. Wrocławska 25 (3 km od Wroclawia)
26.11.2017r. Przedszkole Pestka, Zabrodzie 21a, (1 km od Wrocławia)
Forma: wykład, warsztaty praktyczne
Zapisy:  tel: 577 943 000, szkolenia@dcem.pl
Czas trwania: 16 godzin zegarowych, od 9.00 do 17.00 z przerwą (zapewniamy napoje)
Cena: 300 zł od osoby.

Jak rozwija się dziecko do 3 roku życia, co jest dla niego najważniejsze w świetle odkryć dr Marii Montessori  i jaka jest rola nauczyciela  i rodzica w towarzyszeniu dziecku w rozwoju.

W trakcie warsztatów zostaną poruszone główne założenia pedagogiki dr Marii Montessori oraz przytoczone ich przykłady w praktyce. Omówimy rozwój  dzieci do lat trzech, ich potrzeby i fazy wrażliwe oraz sposoby ich wspierania. Będziemy rozmawiać o komunikacji z małym dzieckiem, także niemówiącym, oraz o współpracy z rodzicami, która jest bardzo istotna w procesie wspólnego wychowywania dziecka. Skupimy się na planie dnia i różnych sposobach planowania pracy na kręgach. Omówimy także bardzo ważny aspekt, jakim jest organizacja przygotowanego otoczenia dla najmłodszych, zarys działów Montessori oraz pracować będziemy z wybranymi pomocami rozwojowymi. Po tych intensywnych 2 dniach warsztatów Twoja praca z grupą Toddlers lub praca z Twoim dzieckiem  nabierze innego wymiaru.

Dzień pierwszy, 25 listopada 2017r.: Szkoła DCEM

  1. Postać Marii Montessori, jej koncepcja dziecka i wychowania.
  2. Podstawowe odkrycia dr Marii Montessori – absorbujący umysł, wrażliwe fazy, polaryzacja uwagi, normalizacja.
  3. Przygotowane otoczenie – wprowadzenie do poszczególnych działów.
  4. Wolność i dyscyplina.
  5. Podążać za dzieckiem – rola nauczyciela przewodnika.
  6. Rola asystenta nauczyciela.
  7. Prowadzenie grupy montessoriańskiej – praktyczne rozwiązania.
  8. Wprowadzenie do obserwacji nauczycielskiej.
  9. Ogólne zasady dobrej współpracy z rodzicami.

Dzień drugi: Przedszkole PESTKA

  • Omówienie potrzeb rozwojowych dzieci do lat trzech
  • Komunikacja na linii nauczyciel- dziecko oraz współpraca z rodzicami
  • Wolność i dyscyplina w ujęciu Montessori
  • Planowanie dnia i planowanie pracy a kręgach
  • Omówienie roli lekcji grzeczności i dobrego wychowania, przykłady
  • Aspekty przygotowanego otoczenia w klasie toddlers (18-36 mies.)
  • Ćwiczenia wstępne, prezentacja wybranych pomocy rozwojowych: życie codzienne, sensoryka, język, sztuka

W trakcie warsztatów zostaną poruszone główne założenia pedagogiki dr Marii Montessori oraz przytoczone ich przykłady w praktyce. Omówimy rozwój  dzieci do lat trzech, ich potrzeby i fazy wrażliwe oraz sposoby ich wspierania. Będziemy rozmawiać o komunikacji z małym dzieckiem, także niemówiącym, oraz o współpracy z rodzicami, która jest bardzo istotna w procesie wspólnego wychowywania dziecka. Skupimy się na planie dnia i różnych sposobach planowania pracy na kręgach. Omówimy także bardzo ważny aspekt, jakim jest organizacja przygotowanego otoczenia dla najmłodszych, zarys działów Montessori oraz pracować będziemy z wybranymi pomocami rozwojowymi. Po tych intensywnych 2 dniach warsztatów Twoja praca z grupą Toddlers lub praca z Twoim dzieckiem  nabierze innego wymiaru.

Trener pierwszego dnia: Iwona Lipowska – pedagog, dyrektorka przedszkola Montessori Pestka, dyrektor szkoły Montessori DCEM, współzałożycielka Fundacji Dolnośląskie Centrum Edukacji Montessori, absolwentka kursów Montessori Polskiego Instytutu Montessori i Polskiego Stowarzyszenia Montessori w Łodzi. Obecnie trener Polskiego Instytutu Montessori oraz kierownik studiów podyplomowych Montessori na WSB we Wrocławiu. Absolwentka filologii romańskiej na Uniwersytecie Wrocławskim oraz podyplomowych studiów MBA w j. francuskim na Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. Prywatnie szczęśliwa żona i mama trójki dzieci: Zosi, Mateusza, Piotrusia.

Trener drugiego dnia: Justyna Cieślak, nauczycielka prowadząca klasę Toddlers (18-36 mies.), nauczyciel j. angielskiego, absolwentka Polskiego Instytutu Montessori, ukończyła kurs komunikacji Gordona.