Niepubliczna Szkoła Podstawowa Montessori DCEM Niepubliczna Szkoła Podstawowa Montessori DCEM
  • +48 577 943 000 Zadzwoń
  • fundacja@dcem.pl Napisz
  • ul. Śnieżna 1 55-040 Bielany Wrocławskie
Kontakt
  • Szkoła DCEM
    • Montessori w DCEM
    • Profil absolwenta
    • Jak uczymy
    • Edukatorzy DCEM
    • Statut
    • Standardy Ochrony Małoletnich
    • Szkoła odpowiedzialna cyfrowo
    • Kontakt
  • Przedszkola współpracujące
    • Pestka
  • Szkolenia DCEM
    • Kurs dla asystentów
    • Geometria Montessori dla klas I-VI
    • Matematyka Montessori dla klas I-VI
    • Wykładowcy DCEM
  • Konferencja DCEM
    • KONFERENCJA 2025
      • IDEA
      • PROGRAM
      • PANEL DLA DYREKTORÓW
      • PRELEGENCI
    • KONFERENCJA 2024
      • IDEA
      • PROGRAM
      • PRELEGENCI
      • POWERSPEECH TOMASZA KOZŁOWSKIEGO
      • PANEL DLA DYREKTORÓW
      • PATRONAT SWPS – WYSTAWA SPECJALNA
      • NOCLEGI
    • KONFERENCJA 2023
    • KONFERENCJA 2019
    • KONFERENCJA 2018

„Naucz mnie myśleć samodzielnie”

Nasi uczniowie uczą się w 24-osobowych zespołach mieszanych wiekowo, w których łączymy kl. I, II i III. We wspólnym gronie uczniowie spędzają czas na tzw. pracy własnej, codziennie spotykają się na kręgach , żeby omówić bieżące sprawy klasy, wspólnie wychodzą do ogrodu, razem jedzą posiłki i spędzają świetlicę oraz zajęcia dodatkowe. Na tzw. nowe lekcje rozchodzą się w małych grupach (8-10 uczniów), odpowiednio do poziomu edukacyjnego: kl. I, II i III. osobno. W naszej szkole obowiązuje Dla nas czas spędzony w szkole, to przede wszystkim tworzenie społeczności, w której dzieci uczą się współpracy, komunikacji, rozwiązują konflikty, wspólnie tworzą swoją przestrzeń.

Edukacja wczesnoszkolna realizowana jest w formie kształcenia zintegrowanego i prowadzona przez nauczyciela Montessori, który stosuje różnorodne formy i metody, indywidualizuje pracę dzieci, uważnie obserwuje i wzmacnia mocne strony uczniów. Wszystko to odbywa się w przyjaznych salach lekcyjnych, które wyposażone są w materiał Montessori oraz pomoce dydaktyczne, umożliwiające dziecku aktywną naukę. 

Uwzględnienie różnych dziedzin edukacji ma charakter porządkujący i pozwala na powiązanie okresu wczesnoszkolnego z dalszymi etapami kształcenia. Uczy dzieci, jak wyciągać wnioski oraz sprzyja pobudzeniu rozwoju umysłowego.

Nasze główne cele w klasach I-III:

  • transformacja z okresu sensorycznego do abstrakcyjnego
  • nauka czytania i pisania
  • pierwsze próby planowania pracy
  • nauka koncentracji na zadaniu
  • trening w pokonywaniu swoich ograniczeń
  • nauka umiejętności społecznych
  • samoświadomość i samokontrola w dziedzinie  emocji
  • zrozumienie przez dzieci współzależności.
Copyright 2022 Fundacja DOLNOŚLĄSKIE CENTRUM EDUKACJI MONTESSORI, All rights reserved. Wykonanie - Linx
We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue to use this site we will assume that you are happy with it.Ok