PRELEGENCI
Joanna Sosnowska
certyfikowany coach PCC, trener biznesu – jest skoncentrowana na ciągłym rozwoju osobistym i rozwoju innych. Posiada 18-letnie doświadczenie w zarządzaniu różnorodnymi zespołami, m.in. w roli dyrektora HR oraz lidera Change Management. Równolegle pełniła rolę trenera i coacha wewnętrznego dla kadry menedżerskiej. Rozumie zatem wyzwania liderów średniego i wyższego szczebla, dlatego aktywnie wspiera ich w rozwoju kompetencji przywódczych, zwiększaniu pewności siebie, budowaniu swojej marki osobistej, zarządzaniu trudnymi sytuacjami czy rozwiązywaniu konfliktów. Obecnie poprzez indywidualne oraz grupowe sesje pomaga liderom w zwiększaniu swojej skuteczności oraz budowaniu efektywnych zespołów.
prof. UAM dr hab. Jacek Pyżalski
Profesor na Wydziale Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Pomysłodawca, kierownik i wykonawca ponad sześćdziesięciu międzynarodowych i krajowych projektów badawczych, w tym prestiżowych projektów międzynarodowych tj. ECIP, EU Kids Online, ySkills (Horyzont 2020), Lights4Violence (Horyzont 2020). Reprezentant Polski w czterech akcjach COST Europejskiej Fundacji Nauki. Autor licznych publikacji, w tym pierwszej na polskim rynku monografii naukowej dotyczącej cyberprzemocy. Wiceprezes Polskiego Towarzystwa Edukacji Medialnej. Członek Rady Centrum Edukacji Obywatelskiej oraz rady programowej Fundacji Orange. Członek Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk. Członek Zespołu ds. Zespołu ds. Przeciwdziałania Uzależnieniom Behawioralnym w Krajowym Centrum Przeciwdziałania Uzależnieniom oraz członek Rady Naukowej Holistic Think Tank. Wielokrotnie nagradzany za działalność naukową, m. in. nagrodą im. prof. Tomasza Hofmokla w kategorii „Społeczeństwo Informacyjne” (NASK), nagrodą na Nagroda na stulecie UAM Doskonałość w nauce -użyteczność w praktyce). Czterokrotnie na liście 100 osób, które przyczyniły się do rozwoju kompetencji cyfrowej w Polsce decyzją Kapituły Polskiego Szerokiego Porozumienia na Rzecz Rozpowszechnienia Umiejętności Cyfrowych (obecnie na Liście Honorowej). Pomysłodawca i redaktor pierwszego w Polsce podręcznika do kryzysowej edukacji zdalnej, pt. Edukacja w czasach pandemii wirusa COVID-19. Z dystansem o tym, co robimy obecnie jako nauczyciele (zdalnie.edu-akcja.pl).
Dr hab. Joanna Mytnik, prof. uczelni, dyrektorka Centrum Nowoczesnej Edukacji Politechniki Gdańskiej
Jest liderką zespołu Centrum Nowoczesnej Edukacji (www.cne.pg.edu.pl) na Politechnice Gdańskiej (od 2020), biolożką, badaczką, wykładowczynią akademicką (od 1999). Jej pasją jest projektowanie ekosystemów uczenia się w oparciu o najnowsze wyniki badań neuronaukowych i w uważności na potrzeby drugiego człowieka. Fascynuje ją poszukiwanie innowacyjnych rozwiązań w obszarze edukacji, a marzeniem jest wdrożenie realnej zmiany w edukacji w Polsce. Od 2010 roku prowadzi szkolenia nauczycieli wszystkich etapów edukacyjnych. Wspiera budowanie innowacyjnych ekosystemów uczenia się i doceniania nauczycieli. Jest przeciwniczką stopni szkolnych i opresyjnego systemu edukacyjnego.
Kluczowe obszary eksperckie: zmiana w edukacji, neuronauki, gamifikacja, active learning, nowe technologie, ocenianie bez stopni, AI w edukacji.
Od ponad 25 lat uczy małych, młodych i dorosłych ludzi wykorzystując niestandardowe, autorskie metody i narzędzia dydaktyczne. Nowe technologie są dla niej środkiem, nie celem.
www.joannamytnik.com.pl
Dariusz Bugalski
Dziennikarz, publicysta, poeta i prozaik, wykładowca akademicki. Twórca podcastu K3. Przez 19 lat związany z radiową Trójką (prowadząc m.in. Klub Trójki), a wcześniej z radiem TOK FM. Wcześniej dziennikarz telewizyjny (TVP, TVN). Wykłada na Uniwersytecie SWPS, Uniwersytecie Warszawskim, w Collegium Civitas, w Instytucie badań Literackich (narzędzia komunikacji, wywiad radiowy, storytelling). Autor warsztatów i kursów komunikacji i wystąpień publicznych według autorskiej metody. Autor 9 tomów wierszy, tomu opowiadań oraz powieści, laureat nagrody Polskiego Towarzystwa Wydawców Książek za debiut). Współzałożyciel Stowarzyszenia Literackiego im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego.
Iwona Lipowska
od 20 lat zajmuje się pedagogiką Montessori. Jest współzałożycielką Fundacji Dolnośląskie Centrum Edukacji Montessori, dyrektorem Niepublicznej Szkoły Podstawowej Montessori DCEM i właścicielką Przedszkola Montessori Pestka. Jest współpomysłodawczynią Ogólnopolskiej Konferencji Montessori DCEM Dziecko przyszłości.
13 lat temu rozpoczęła swoją przygodę z komunikacją empatyczną, która stała się jej pasją. Przez wiele lat, jako certyfikowany trener metody dr Thomasa Gordona prowadziła kursy dla rodziców i nauczycieli. Ukończyła Kurs Coachingu w Szkole Trenerów Komunikacji opartej na Empatii i nieustannie pogłębia swoje umiejętności NVC. Jest konsultantem i coachem kryzysowym. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie, jako trenerka Montessori. Od 2015 roku jest kierownikiem i współautorką programu studiów podyplomowych Montessori na WSB, obecnie WSB Meritum. Prowadzi szkolenia i kursy Montessori oraz autorski Kurs Dobrej Komunikacji. Absolwentka filologii romańskiej na Uniwersytecie Wrocławskim i Podyplomowych studiów zarządzania w j. francuskim na Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. Fascynatka ścieżki nieustannego rozwoju.
dr Marta Jósewicz
Doktor psychologii, psychoterapeutka i terapeutka Eye Movement Desensytyzation and Reprocesing oraz terapeutka Somatic Experiencing. Prowadzi psychoterapię dzieci, młodzieży i dorosłych, zajmuje się traumą i psychologią rozwojową. Hobbystycznie prowadzi szkolenia dla rodziców o seksualności dzieci i młodzieży. Pracuje jako wykładowczyni na SWPS oraz jako psycholożka w Szkole Montessori DCEM.
Agnieszka Barbasiewicz
prezes Fundacji im. Marii Montessori, dyrektor kreatywna Ośrodka Edukacji Montessori, współtwórczyni i wieloletnia dyrektor Szkoły Podstawowej Montessori im. św. Urszuli Ledóchowskiej w Warszawie. Z wykształcenia polonistka, świetna rozmówczyni. Nauczycielka i dyrektorka, która spod swoich skrzydeł wypuściła setki dzieci i dziesiątki nauczycieli. Głośno mówi o projektowaniu dobrej przyszłości dla nich – jest min. absolwentką kierunku studiów „Projektowanie przyszłości” na SWPS. Prywatnie jest żoną i mamą czwórki dzieci, co daje jej codzienny materiał do analizy i inspiracji.
Małgorzata Miksza
prezes Polskiego Stowarzyszenia Montessori, 9-letnia praca w grupach Montessori, starszy wykładowca w Zakładzie Pedagogiki Filozoficznej Uniwersytetu Łódzkiego, certyfikat uprawniający do prowadzenia kursów Montessori wydany przez Montessori Landesverband NRW e. V. w Niemczech. Liczne publikacje z zakresu pedagogiki m. Montessori, min. Kisążki pt: Zrozumieć Monetssori. Czyli Maria Montessori o wychowaniu dziecka, Kraków, Impuls, V Wyd. 2014.
Maja Wyborska
Trenerka komunikacji empatycznej i facylitatorka Empathy@Work, Coachka akredytowana w IC, certyfikowana praktyczka Resonant Healing,
trenerka w procesie certyfikacji CNVC, edukatorka w zakresie neurobiologii interpersonalnej
Sensem pracy Mai jest współtworzenie świata, który działa dla wszystkich (skupiając się głównie na transformowaniu organizacji z kultury obwiniania w stronę kwitnięcia razem).
Szkolenia, warsztaty, wykłady, sesje coachingowe i sesje Resonant Healing, które Maja prowadzi są oparte na Porozumieniu bez przemocy (NVC) i neurobiologii, skupiają się na dobrostanie i relacjach pełnych zaufania zarówno w pracy jak i codziennym życiu. Jest współautorką projektu “Widzę Człowieka” oraz programu „Uczeń Mediatorem”. Maja współtworzy coroczny Maraton Empatii w Polsce.
Ulubione tematy pracy Mai to: bezpieczeństwo psychologiczne, wellbeing, Diversity&Inclusion, stres, wypalenie zawodowe, kultura organizacji w oparciu o empatię zamiast obwiniania, efektywny lider w organizacji, relacje w neuroróżnorodności