Iwona Lipowska
od ponad 20 lat zajmuje się pedagogiką Montessori. Jest współzałożycielką Fundacji Dolnośląskie Centrum Edukacji Montessori, dyrektorem Niepublicznej Szkoły Podstawowej Montessori DCEM i właścicielką Przedszkola Montessori Pestka. Jest współpomysłodawczynią Ogólnopolskiej Konferencji Montessori DCEM „Dziecko przyszłości”.
13 lat temu rozpoczęła swoją przygodę z komunikacją empatyczną, która stała się jej pasją. Przez wiele lat, jako certyfikowany trener metody dr Thomasa Gordona prowadziła kursy dla rodziców i nauczycieli. Ukończyła Kurs Coachingu w Szkole Trenerów Komunikacji opartej na Empatii i nieustannie pogłębia swoje umiejętności NVC. Jest konsultantem i coachem kryzysowym. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie, jako trenerka Montessori. Od 2015 roku jest kierownikiem i współautorką programu studiów podyplomowych Montessori na WSB, obecnie WSB Meritum. Prowadzi szkolenia i kursy Montessori oraz autorski Kurs Dobrej Komunikacji. Absolwentka filologii romańskiej na Uniwersytecie Wrocławskim i Podyplomowych studiów zarządzania w j. francuskim na Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. Fascynatka ścieżki nieustannego rozwoju.
Agata Gajewska
Pedagogika Montessori nieustannie zachęca ją do odkrywania natury dziecka. Trenerka Komunikacji Empatycznej wg NVC. Absolwentka studiów z zakresu Komunikacji Konstruktywnej w biznesie i edukacji oraz kursów i szkoleń z zakresu samoregulacji i rozwoju emocjonalnego dzieci. Wicedyrektor Niepublicznego Przedszkola Montessori Pestka, z wykształcenia menedżer, z pasji rodzic podążający za dzieckiem, będąca w nieustannym rozwoju poszukiwaczka sposobów komunikacji, które pomagają budować autentyczne relacje. Prowadzi warsztaty dla rodziców i nauczycieli wspierające ich w lepszym rozumieniu siebie i dzieci.
Donata Wiercińska
Nauczyciel Montessori, pedagog specjalny, logopeda. Pracuje z dziećmi i ich rodzicami od kilkunastu lat, obecnie jako dyrektorka Niepublicznego Przedszkola Montessori Pestka. Prowadzi warsztaty dla rodziców, szkoli nauczycieli z zakresu pedagogiki Marii Montessori. Nieustannie podnosi swoje kwalifikacje oraz poszerza wiedzę: ukończyła kurs Montessori dla wieku 3-6 lat PIM, a następnie zdobywała praktykę jako trener Montessori. Jest absolwentką kursu trenerskiego Trening Skutecznego Nauczyciela według metody Thomasa Gordona oraz Coachingu opartego na empatii.
Marta Derkowska
Jest magistrem historii, ukończyła studia z zakresu HR oraz pedagogiki przedszkolnej i zarządzania przedszkolem. Od 2004 r. prowadzi Przedszkole Montessori w Krakowie, od 2014 r. pełni funkcję dyrektora ds. pedagogicznych w Niepublicznej Szkole Podstawowej Kraków Montessori School. Trener nauczycieli Polskiego Instytutu Montessori w zakresie Wczesnej Edukacji Montessori (2,5 -6). Współpracuje z Polskim Stowarzyszeniem Montessori, prowadzi wykłady na uczelniach wyższych i warsztaty z zakresu pedagogiki M. Montessori. Uczestniczyła w licznych wizytacjach placówek montessoriańskich w kraju i za granicą.
Elżbieta Tambor-Bobakowska
Jest absolwentką Politechniki Śląskiej w Gliwicach – z tytułem mgr inż. matematyki rozpoczęła swoją karierę nauczycielki, a dziś z dumą mówi o swoim ponad 20-letnim doświadczeniu w pracy na niemal każdym poziomie edukacyjnym. Ukończyła studia podyplomowe w zakresie oligofrenopedagogiki, w czasie których zgłębiała temat pracy z osobami ze spektrum autyzmu (nie istniały wówczas odrębne studia w tym zakresie) oraz studia podyplomowe z zakresu zarządzania oświatą. Przez wiele lat pracowała w konwencjonalnych szkołach, a nauczycielką Montessori stała się dzięki swoim dziś już nastoletnim córkom – bliźniaczkom. Najpierw odkryła filozofię Marii Montessori, która stawia na samodzielność dziecka, a potem materiały rozwojowe, które w zakresie edukacji matematycznej są po prostu genialne. Pierwsze doświadczenia w pracy z materiałem zdobyła w czasie warsztatów i kursów w Mountain Montessori School w Żywcu, kolejne w pracy w szkołach Montessori w Katowicach, a także podczas warsztatów i kursów organizowanych przez Polski Instytut Montessori. Systematycznie doskonali swój warsztat w czasie samodoskonalenia oraz podczas konferencji montessoriańskich. Od kilku lat dzieli się swoją wiedzą na grupie FB Matematyka z Montessori, w czasie warsztatów oraz indywidualnych lekcji dla nauczycieli.