Niepubliczna Szkoła Podstawowa Montessori DCEM Niepubliczna Szkoła Podstawowa Montessori DCEM
  • +48 577 943 000 Zadzwoń
  • fundacja@dcem.pl Napisz
  • ul. Śnieżna 1 55-040 Bielany Wrocławskie
Kontakt
  • Szkoła DCEM
    • Montessori w DCEM
    • Profil absolwenta
    • Jak uczymy
    • Edukatorzy DCEM
    • Statut
    • Standardy Ochrony Małoletnich
    • Szkoła odpowiedzialna cyfrowo
    • Kontakt
  • Przedszkola współpracujące
    • Pestka
  • Szkolenia DCEM
    • Kurs dla asystentów
    • Geometria Montessori dla klas I-VI
    • Matematyka Montessori dla klas I-VI
    • Wykładowcy DCEM
  • Konferencja DCEM
    • KONFERENCJA 2025
      • IDEA
      • PROGRAM
      • PANEL DLA DYREKTORÓW
      • PRELEGENCI
    • KONFERENCJA 2024
      • IDEA
      • PROGRAM
      • PRELEGENCI
      • POWERSPEECH TOMASZA KOZŁOWSKIEGO
      • PANEL DLA DYREKTORÓW
      • PATRONAT SWPS – WYSTAWA SPECJALNA
      • NOCLEGI
    • KONFERENCJA 2023
    • KONFERENCJA 2019
    • KONFERENCJA 2018

„Pomóż mi zrozumieć kim jestem”

Uczniowie klas IV-VI stanowią wspólny zespół klasowy. Dzięki tutoringowi rówieśniczemu, w grupie różnowiekowej uczą się wzajemnej komunikacji i współpracy, pomagają swoim młodszym kolegom i uczą się od starszych.

Oprócz pracy na poszczególnych przedmiotach, ważny element dnia stanowi tzw. praca własna, podczas której uczniom towarzyszą nauczyciele poszczególnych przedmiotów: matematyk, polonista, biolog-przyrodnika, fizyk, anglistę-native-speakera itd., którzy służą indywidualnym, spersonalizowanym wsparciem.

Na poziomie klas IV-VI, poza realizacją podstawy programowej z każdego z przedmiotów,  kładziemy nacisk na samodzielność, wykształcenie umiejętności planowania pracy, samooceny jakości swojej pracy, rozwijanie kompetencji kluczowych. Uczniowie opanowują stopniowo ważne umiejętności, związane z uczeniem się przez całe życie: wyznaczanie swoich celów, umiejętność ich osiągania oraz poznają narzędzie pozwalające im skuteczniej się uczyć.

W klasach IV-VI ważne jest dla nas:

  • interdyscyplinarność
  • rozwinięcie umiejętności abstrakcyjnego myślenia (matematyka)
  • rozbudzenie samoświadomości (co mnie interesuje?)
  • usamodzielnienie uczniów w poszukiwaniu informacji
  • nauka dyscypliny pracy
  • „ja” jako część społeczności klasowej
  • umiejętność dokonywania samooceny własnej pracy (co już wiem, a czego jeszcze mam się nauczyć?)
  • potrzeba poznania szerszego kontekstu i dużych wyzwań edukacyjnych (historia, geografia, fizyka, chemia)
  • potrzeba „bycia użytecznym” społecznie
  • rozwijanie umiejętności przywódczych wobec innych i samego siebie
  • samoświadomość (jakie są moje silne i słabe strony?, jakie są konsekwencje moich wyborów? co mnie interesuje?)
Copyright 2022 Fundacja DOLNOŚLĄSKIE CENTRUM EDUKACJI MONTESSORI, All rights reserved. Wykonanie - Linx
We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue to use this site we will assume that you are happy with it.Ok