„Pomóż mi zrozumieć kim jestem”
Uczniowie klas IV-VI stanowią wspólny zespół klasowy. Dzięki tutoringowi rówieśniczemu, w grupie różnowiekowej uczą się wzajemnej komunikacji i współpracy, pomagają swoim młodszym kolegom i uczą się od starszych.
Oprócz pracy na poszczególnych przedmiotach, ważny element dnia stanowi tzw. praca własna, podczas której uczniom towarzyszą nauczyciele poszczególnych przedmiotów: matematyk, polonista, biolog-przyrodnika, fizyk, anglistę-native-speakera itd., którzy służą indywidualnym, spersonalizowanym wsparciem.
Na poziomie klas IV-VI, poza realizacją podstawy programowej z każdego z przedmiotów, kładziemy nacisk na samodzielność, wykształcenie umiejętności planowania pracy, samooceny jakości swojej pracy, rozwijanie kompetencji kluczowych. Uczniowie opanowują stopniowo ważne umiejętności, związane z uczeniem się przez całe życie: wyznaczanie swoich celów, umiejętność ich osiągania oraz poznają narzędzie pozwalające im skuteczniej się uczyć.
W klasach IV-VI ważne jest dla nas:
- interdyscyplinarność
- rozwinięcie umiejętności abstrakcyjnego myślenia (matematyka)
- rozbudzenie samoświadomości (co mnie interesuje?)
- usamodzielnienie uczniów w poszukiwaniu informacji
- nauka dyscypliny pracy
- „ja” jako część społeczności klasowej
- umiejętność dokonywania samooceny własnej pracy (co już wiem, a czego jeszcze mam się nauczyć?)
- potrzeba poznania szerszego kontekstu i dużych wyzwań edukacyjnych (historia, geografia, fizyka, chemia)
- potrzeba „bycia użytecznym” społecznie
- rozwijanie umiejętności przywódczych wobec innych i samego siebie
- samoświadomość (jakie są moje silne i słabe strony?, jakie są konsekwencje moich wyborów? co mnie interesuje?)