PRELEGENCI
Tomasz Kozłowski – Gość Specjalny
Pomysłodawca Projektu JUMP FOR THE PLANET – globalnej kampanii pomocowej dla uchodźców, która będzie zwieńczona skokiem spadochronowym z 45 km.
Mówca motywacyjny i doświadczony szkoleniowiec. Psycholog, konsultant, coach.
Autor książki „Historia tysiąca lęków” – prawdziwej historii pokonywania siebie podczas wychodzenia ze strefy komfortu.
Członek Rady Konsultacyjnej THE CENTER FOR PLANETARY IDENTITY.
Skoczek spadochronowy, tandem-pilot (2500+) – w grudniu 2014 r. wznosząc się do stratosfery balonem na ogrzane powietrze wraz z dwoma skoczkami wykonał najwyższy skok spadochronowy w Europie (10.735 m).
21 czerwca 2017 r. bijąc dwukrotnie rekord Polski skoczył ze spadochronem 50 razy w ciągu jednego dnia (każdy skok dedykowany był konkretnej potrzebującej osobie, dzięki czemu zebrał ponad 200 tys. zł na cele dobroczynne, za co otrzymał nagrodę CHARITY HERO).
Rok później, 27 sierpnia 2018 r., skoczył w jednym dniu 100 razy zbierając ponad pół miliona zł na 100 specjalistycznych wózków inwalidzkich dla niepełnosprawnych dzieci.
Specjalista diagnozowania zespołów i przywództwa.
Profesjonalny Trener Zarządzania MATRIK.
Specjalista Interwencji Kryzysowej.
Trener team-buildingu i outdooru.
W obszarze projektów budowania zespołów przez 1,5 roku pracował w Nowej Zelandii.
Prowadzi szkolenia z uwzględnieniem aspektów międzykulturowych (m.in. dla oficerów Wielonarodowego Korpusu NATO – 2011).
(95-12) ratownik Karkonoskiej Grupy GOPR (instruktor ratownictwa górskiego).
Instruktor podczas szkoleń Wojska Polskiego, Policji i Służb Specjalnych.
(95-12) Certyfikowany ratownik pierwszej pomocy kwalifikowanej. Instruktor narciarstwa.
Autor projektów szkoleniowych dotyczących funkcjonowania zespołów w trudnych warunkach.
Ukończył kursy z zakresu interwencji kryzysowej, wsparcia psychologicznego w sytuacjach kryzysowych oraz pomocy psychosocjalnej w masowych zdarzeniach traumatycznych.
Na prośbę MSWiA udzielał pomocy psychologicznej uchodźcom z Libanu w lipcu 2006 r.
Autor publikacji z obszaru psychologii zdrowia oraz zagadnień związanych z czynnikiem ludzkim w wypadkach górskich, a także artykułów dotyczących realizacji projektów TEAM BUILDING oraz bezpieczeństwa podczas organizacji ekstremalnych imprez integracyjnych.
Zapraszany do mediów jako ekspert.
Do czasu wyjazdu do Nowej Zelandii w lutym 2009 roku
Członek roboczego zespołu wsparcia psychologicznego dla służb i organizacji ratowniczych Departamentu Zarządzania Kryzysowego i Spraw Obronnych MSWiA.
Członek Polskiego Towarzystwa Badań nad Stresem Traumatycznym.
Psycholog Polskiej Misji Medycznej.
V-ce Prezes Zarządu Polskiego Towarzystwa Interwencji Kryzysowej.
dr Anetta Pereświet-Sołtan
Prowadzi firmę Era Psyche dr Anetta Pereświet-Sołtan, do której należy osiem poradni psychologicznych i niepubliczna poradnia psychologiczno-pedagogiczna . Znajdują się one w podwrocławskim Kiełczowie, w Jeleniej Górze, Radomierzu koło Jeleniej Góry, Oławie, Oleśnicy i w Brzeziej Łące tuż koło Wrocławia. Są to poradnie dla dzieci i młodzieży, ale przyjmujmowani są również dorośli. Poradnie działają w ramach kontraktów z NFZ i komercyjnie. Jest również właścicielką platformy e-learningowej z internetowymi kursami dla rodziców nastolatków.
Od 2012 do 2022 roku prowadziła we Wrocławiu Polską Akademię Dzieci przy Dolnośląskiej Szkole Wyższej – edukacyjno-rozwojowy projekt dla dzieci.
Specjalizuje się w psychologii rozwoju, komunikacji interpersonalnej oraz zarządzania i organizacji. Przez wiele lat szkoliła kadrę menadżerską różnych szczebli, a także zajmowała się pracą indywidualną z menadżerami w obszarze wzmacniania i rozwijania umiejętności kierowania ludźmi, konstruktywnego komunikowania się, budowania zespołów, podejmowania skutecznych działań w sytuacjach trudnych i kryzysowych.
Ma duże doświadczenie w pracy z nauczycielami i tutorami – głównie w obszarze budowania relacji z dziećmi i młodzieżą, w oparciu o ich potrzeby rozwojowe. Dlatego jej firma zajmuje się również szkoleniami dla nauczycieli.
Jest autorką artykułów naukowych, często też komentuje wydarzenia społeczne w mediach.
Waldemar Chudziak
Z wykształcenia jest polonistą (Uniwersytet Wrocławski), z zawodu dziennikarzem prasowym i telewizyjnym. W latach 1990-2016 r. pracował w TVP SA. Był również wykładowcą akademickim w zakresie dziennikarstwa, zarządzania w mediach, komunikacji wizerunkowej, PR. Od 2020 roku wraz z żoną prowadzi firmę: „Poradnie Psychologiczne ERA PSYCHE dr Anetta Pereświet-Sołtan”. Jest ojcem 17-letniej córki.
Katarzyna Chudziak
Ma 17 lat. Jest tegoroczną maturzystką w Montessori Mountain Schools. Od dwóch lat uczy się w systemie edukacji domowej. Od 13 lat tańczy balet, taniec współczesny oraz polskie tańce ludowe. Regularnie reprezentuje Wrocław i Polskę na Mistrzostwach Świata DWC zajmując wysokie, medalowe miejsca. W listopadzie został przyznany jej tytuł Wrocławianki Roku 2023 w kategorii specjalnej „Teraz młodość – siła młodości”. Jest Rzeczniczką Polskiej Akademii Dzieci oraz współtwórczynią i organizatorką międzynarodowej konferencji SKY Conference. W ramach tej konferencji, wraz z koleżanką, przeprowadziła godzinny video-wywiad z laureatką Oscara – Tildą Swinton.
prof. UAM dr hab. Jacek Pyżalski
Profesor na Wydziale Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Pomysłodawca, kierownik i wykonawca ponad sześćdziesięciu międzynarodowych i krajowych projektów badawczych, w tym prestiżowych projektów międzynarodowych tj. ECIP, EU Kids Online, ySkills (Horyzont 2020), Lights4Violence (Horyzont 2020). Reprezentant Polski w czterech akcjach COST Europejskiej Fundacji Nauki. Autor licznych publikacji, w tym pierwszej na polskim rynku monografii naukowej dotyczącej cyberprzemocy. Wiceprezes Polskiego Towarzystwa Edukacji Medialnej. Członek Rady Centrum Edukacji Obywatelskiej oraz rady programowej Fundacji Orange. Członek Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk. Członek Zespołu ds. Zespołu ds. Przeciwdziałania Uzależnieniom Behawioralnym w Krajowym Centrum Przeciwdziałania Uzależnieniom oraz członek Rady Naukowej Holistic Think Tank. Wielokrotnie nagradzany za działalność naukową, m. in. nagrodą im. prof. Tomasza Hofmokla w kategorii „Społeczeństwo Informacyjne” (NASK), nagrodą na Nagroda na stulecie UAM Doskonałość w nauce -użyteczność w praktyce). Czterokrotnie na liście 100 osób, które przyczyniły się do rozwoju kompetencji cyfrowej w Polsce decyzją Kapituły Polskiego Szerokiego Porozumienia na Rzecz Rozpowszechnienia Umiejętności Cyfrowych (obecnie na Liście Honorowej). Pomysłodawca i redaktor pierwszego w Polsce podręcznika do kryzysowej edukacji zdalnej, pt. Edukacja w czasach pandemii wirusa COVID-19. Z dystansem o tym, co robimy obecnie jako nauczyciele (zdalnie.edu-akcja.pl).
Dr hab. Joanna Mytnik, prof. uczelni, liderka Centrum Nowoczesnej Edukacji Politechniki Gdańskiej
Jej pasją jest projektowanie ekosystemów uczenia się w oparciu o najnowsze wyniki badań neuronaukowych i w uważności na potrzeby drugiego człowieka. Od ponad 25 lat uczy małych, młodych i dorosłych ludzi wykorzystując niestandardowe, autorskie metody i narzędzia, m. in. budując systemy motywacyjne (grywalizację w edukacji stosuje od 2013). Nowe technologie są dla niej środkiem, nie celem. Prowadzi szkolenia dla nauczycielek i nauczycieli wszystkich etapów edukacyjnych, niezależnie od tematu warsztatów jej celem jest zmiana sposobu myślenia. Jest pomysłodawczynią i organizatorką wielu wydarzeń edukacyjnych, najbliższa jej sercu jest Konferencja Dydaktyki Akademickich „Ideatorium” (od 2013). Od 2020 roku jest liderką „Centrum Nowoczesnej Edukacji” Politechniki Gdańskiej (www.cne.pg.edu.pl). Wartości, które są dla niej (jako wykładowczyni i liderki zespołu) fundamentalne to zaufanie, szacunek, uważność i docenianie, co stara się wdrażać we wszystkich działaniach, zarówno jako wykładowczyni, jak i autorka wizji i misji CNE.
www.joannamytnik.com
Dariusz Bugalski
Dziennikarz, publicysta, poeta i prozaik, wykładowca akademicki. Twórca podcastu K3. Przez 19 lat związany z radiową Trójką (prowadząc m.in. Klub Trójki), a wcześniej z radiem TOK FM. Wcześniej dziennikarz telewizyjny (TVP, TVN). Wykłada na Uniwersytecie SWPS, Uniwersytecie Warszawskim, w Collegium Civitas, w Instytucie badań Literackich (narzędzia komunikacji, wywiad radiowy, storytelling). Autor warsztatów i kursów komunikacji i wystąpień publicznych według autorskiej metody. Autor 9 tomów wierszy, tomu opowiadań oraz powieści, laureat nagrody Polskiego Towarzystwa Wydawców Książek za debiut). Współzałożyciel Stowarzyszenia Literackiego im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego.
Iwona Lipowska
od 20 lat zajmuje się pedagogiką Montessori. Jest współzałożycielką Fundacji Dolnośląskie Centrum Edukacji Montessori, dyrektorem Niepublicznej Szkoły Podstawowej Montessori DCEM i właścicielką Przedszkola Montessori Pestka. Jest współpomysłodawczynią Ogólnopolskiej Konferencji Montessori DCEM Dziecko przyszłości.
13 lat temu rozpoczęła swoją przygodę z komunikacją empatyczną, która stała się jej pasją. Przez wiele lat, jako certyfikowany trener metody dr Thomasa Gordona prowadziła kursy dla rodziców i nauczycieli. Ukończyła Kurs Coachingu w Szkole Trenerów Komunikacji opartej na Empatii i nieustannie pogłębia swoje umiejętności NVC. Jest konsultantem i coachem kryzysowym. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie, jako trenerka Montessori. Od 2015 roku jest kierownikiem i współautorką programu studiów podyplomowych Montessori na WSB, obecnie WSB Meritum. Prowadzi szkolenia i kursy Montessori oraz autorski Kurs Dobrej Komunikacji. Absolwentka filologii romańskiej na Uniwersytecie Wrocławskim i Podyplomowych studiów zarządzania w j. francuskim na Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. Fascynatka ścieżki nieustannego rozwoju.
Mikołaj Foks
Twórca ojcowskich warsztatów strategicznych oraz innych warsztatów dla rodziców. Autor 400 audycji radiowych dla rodziców w Polskim Radiu. Obecnie tematykę rodzicielską porusza w ramach własnego podcastu. Autor bloga zawodojciec.pl. Dla firm prowadzi szkolenia z zarządzania projektami. Prywatnie mąż i ojciec pięciorga dzieci.
dr Marta Jósewicz
Doktor psychologii, psychoterapeutka i terapeutka Eye Movement Desensytyzation and Reprocesing oraz terapeutka Somatic Experiencing. Prowadzi psychoterapię dzieci, młodzieży i dorosłych, zajmuje się traumą i psychologią rozwojową. Hobbystycznie prowadzi szkolenia dla rodziców o seksualności dzieci i młodzieży. Pracuje jako wykładowczyni na SWPS oraz jako psycholożka w Szkole Montessori DCEM.
Ewa Nikołajew-Wieczorowska
• Absolwentka Międzynarodowych Podyplomowych Studiów w zakresie Pedagogiki Montessori w Monachium, dyplom Association Montessori Internationale (AMI)
nr 523/1993.
• Absolwentka Dyplomowego Kursu Montessori w zakresie Szkoły Podstawowej
(6-15 r.ż.) organizowanego przez Akademię Montessori Biberkor i Polskie Stowarzyszenie Montessori.
• Pedagog terapeuta z ponad 30-letnim doświadczeniem w pracy metodą Montessori, pedagog specjalny, wykładowca, muzyk.
• Założycielka Centrum Uśmiechu Dziecka: pierwszego w Wielkopolsce Centrum wspierającego dzieci zdrowe i niepełnosprawne w optymalnym wykorzystaniu potencjału rozwojowego poprzez pedagogikę Montessori
oraz skorelowane z nią terapie (m.in.: logo- i neurologopedię, integrację sensoryczną, bilateralną oraz fizjoterapię).
• Założycielka CUDu Montessori – firmy szkoleniowej zajmującej się prowadzeniem kursów i warsztatów Montessori.
• Konsultantka metodyczna w przedszkolach i żłobkach Montessori.
• Mama, która odkryła pedagogikę Montessori dla swojego dziecka.
dr Maciej Dębski
pracownik naukowo-dydaktyczny Uniwersytetu Gdańskiego, socjolog problemów społecznych, wykładowca akademicki, edukator społeczny, ekspert w realizacji badań naukowych, ekspert Najwyższej Izby Kontroli, Rzecznika Praw Obywatelskich fundator i prezes fundacji Dbam o Mój Zasięg.
Autor/współautor publikacji na naukowych z zakresu problemów społecznych (bezdomność, przemoc w rodzinie, uzależnienia od substancji psychoaktywnych, uzależnienia behawioralne), autor/współautor dokumentów strategicznych, programów lokalnych, pomysłodawca ogólnopolskich badań z zakresu fonoholizmu i problemu cyberprzemocy. Pomysłodawca badań w projekcie „Młodzi Cyfrowi”, „Granie na Ekranie”, „Ocena jakości relacji szkolnych”, kierownik badań „Młode Głowy – otwarcie o zdrowiu psychicznym”.
W roku 2016 wdrożył eksperyment społeczny odcięcia stu młodych osób na 72 godziny od wszelkich urządzeń elektronicznych. Pomysłodawca materiał edukacyjnego FONOLANDIA, pomysłodawca obozów wypoczynkowych offline dla młodzieży oraz osób dorosłych.
Sylwia Ciesiółka
Właścicielka Domu z Montessori w Krotoszynie (zajęcia pozaszkolne dla dzieci 3-11 lat), współpracowniczka CUD Montessori w Poznaniu (podyplomowe kursy Montessori)
Jest germanistką, ekonomistką, pedagożką. Łączy 25 lat doświadczenia zawodowego w obszarze logistyki międzynarodowego koncernu z ponad 10 latami aktywności w świecie pedagogiki Marii Montessori. Jej udziałem są również 2 lata doświadczeń rodzica Edukacji Domowej.
Kocha Bator (głównie za „Ucieczkę niedźwiedzicy”) i Montessori (za wszystko). Ma męża i dwoje prawie dorosłych dzieci.
Koncepcje, które ukształtowały ją-dzisiejszą to wychowanie kosmiczne Montessori i nowa historia ludzkości Graebera i Wengrowa.
Cel jej pracy to ujrzenie błysku zachwytu w oczach dzieci i dorosłych i budzenie w nich chęci do wędrówki w poszukiwaniu odpowiedzi na pytania „kim jestem i czego chcę?”.
Sama wędruje już ponad pół wieku. Mówi o sobie: przez ostatnie 11 lat ostrożnie stąpam, biegam, potykam się, wstaję, idę dalej „szlakiem Montessori” właśnie. Jeszcze wiele przede mną.
Marta Wrzalik
Od 6 lat jest nauczycielem i wychowawcą, a także koordynatorem dydaktycznym w Dolnośląskim Centrum Edukacji Montessori. Absolwentka Wydziału Chemii Politechniki Wrocławskiej, kierunku Biotechnologia z fakultetem pedagogicznym. Karierę zawodową rozwijała początkowo w branży IT i medycznej. Następnie przez 5 lat budowała własny biznes, który z sukcesem sprzedała. Doświadczenia w pracy z dziećmi wzbogacała przez wiele lat jako tutor i trener Odysei Umysłu, gdzie ze swoimi drużynami trzykrotnie osiągnęła poziom finałów ogólnopolskich. Ukończyła kurs neurodydaktyki u prof. Marka Kaczmarzyka. Prywatnie matka dwójki dorosłych już dzieci, miłośniczka podróży i rękodzieła.
Witold Wójtowicz
jest związany z Gogole od szesnastu lat, a od 5 lat pozostaje szefem wrocławskiego oddziału firmy. Do jego głównych obowiązków należy nadzorowanie rozwoju drugiego co do wielkości biura Google w Polsce. Wrocławskie biuro jest obecnie jednym z niewielu ośrodków w Europie, które zajmują się doradztwem w zakresie marketingu cyfrowego, chmury obliczeniowej i biznesowych rozwiązań opartych o sztuczną inteligencję.
Przed objęciem roli kierownika oddziału we Wrocławiu Witold kierował inicjatywami Google Business Development na rynkach wschodzących, w tym w Afryce, Bliskim Wschodzie i Azji Środkowej. Spędził także dwa lata w Irlandii, tworząc ponad 100-osobowy zespół sprzedaży obsługujący rynek polski.
W wolnym czasie Witold jest zapalonym pływakiem, biegaczem i podróżnikiem. Włada czterema językami obcymi (angielski, włoski, francuski i rosyjski). Jego ostatnią pasją są lodowe kąpiele i medytacja. Jest mężem oraz ojcem 5-latka, który uczęszcza do jednego z wrocławskich przedszkoli Montessori. Posiada tytuł magistra finansów Uniwersytetu Wrocławskiego. Jest także absolwentem Uniwersytetu w Perugii oraz INSEAD.
Monika Stroińska
założycielka Centrum Montessori Senior, gerantopsycholog z wieloletnim doświadczeniem w Polsce i zagranicą. Jest Absolwentką Uniwersytetu Genewskiego i Uniwersytetu Montpellier III, gdzie otrzymała tytuł magistra Psychopatologii i Neuropsychologii Starzenia się. Wieloletnie doświadczenie zdobyła, pracując jako psycholog oddziału poznawczo-behawioralnego w Szpitalu Uniwersyteckim w Montpellier, pozwoliło jej wyspecjalizować się w dziedzinie niefarmakologicznych metod radzenia sobie z zachowaniami trudnymi oraz w interwencjach usprawniających funkcjonowanie poznawcze u osób z zaburzeniami neurpoznawczymi (demencją). W Polsce swoje doświadczenie pogłębiała w pracy jako psycholog w Szpitalu Wolskim w Warszawie i Instytucie Psychiatrii i Neurologii w Warszawie. Dzięki stałej praktyce szkoleniowej w placówkach zagranicznych jej wiedza jest stale aktualizowana w tematyce najnowszych trendów opieki senioralnej.
Agnieszka Barbasiewicz
prezes Fundacji im. Marii Montessori, dyrektor kreatywna Ośrodka Edukacji Montessori, współtwórczyni i wieloletnia dyrektor Szkoły Podstawowej Montessori im. św. Urszuli Ledóchowskiej w Warszawie. Z wykształcenia polonistka, świetna rozmówczyni. Nauczycielka i dyrektorka, która spod swoich skrzydeł wypuściła setki dzieci i dziesiątki nauczycieli. Głośno mówi o projektowaniu dobrej przyszłości dla nich – jest min. absolwentką kierunku studiów „Projektowanie przyszłości” na SWPS. Prywatnie jest żoną i mamą czwórki dzieci, co daje jej codzienny materiał do analizy i inspiracji.
Małgorzata Miksza
prezes Polskiego Stowarzyszenia Montessori, 9-letnia praca w grupach Montessori, starszy wykładowca w Zakładzie Pedagogiki Filozoficznej Uniwersytetu Łódzkiego, certyfikat uprawniający do prowadzenia kursów Montessori wydany przez Montessori Landesverband NRW e. V. w Niemczech. Liczne publikacje z zakresu pedagogiki m. Montessori, min. Kisążki pt: Zrozumieć Monetssori. Czyli Maria Montessori o wychowaniu dziecka, Kraków, Impuls, V Wyd. 2014.
Karolina Zienkiewicz
protetyk słuchu, pedagog, psychotraumatolog. Technik badań audiologicznych. Absolwentka studiów MBA. Coach. Specjalistka w zakresie diagnostyki audiologicznej oraz diagnostyki i terapii zaburzeń przetwarzania słuchowego. Diagnozuje i prowadzi terapię nadwrażliwości słuchowej oraz zaburzeń zrozumiałości mowy. Łączy wiedzę o słuchu z wiedzą o ciele i traumie. Pasjonatka, która nie przestaje się uczyć. Terapeutka metody EEG Biofeedback I° i II°. Odbyła szkolenie z metody Warnkego, metody TRT prof. Jastreboff’a, Neuroflow. Praktyk terapii pedagogicznej i treningu słuchowego. Praktyk kilku metod pracy z traumą: EMDR, Bodynamic, Brainspotting, Somatic Experiencing. Zajmuje się również diagnozowaniem zaburzeń dysocjacyjnych. Od 2019 roku przynależy do prestiżowej międzynarodowej grupy specjalistów zajmujących się zaburzeniami przetwarzania słuchowego IGAPS (International Guild of Auditory Processing Specialists). Jest Providerem SSP ( Safe & Sound Protocol) i Focus System ILS.